I dina arbetsuppgifter som GD ingår bl.a. att:
- Oengagerat och oempatiskt missförstå landets behov av en fungerande järnväg.
- Inkompetent, obeslutsamt och trött leda förvaltning och vidareutveckling av verksamheten.
- Undvika proaktivt arbete för att på så sätt spara pengar genom att avskeda de som kan något och gör jobbet.
- Sakna all problemlösningsförmåga och att implementera en organisation som totalt saknar all känsla för service. Helst ska din känsla för kunder och kundservice ligga på hederligt sovjetisk nivå. Men erfarenhet av arbete med kundservice på SJ duger bra det med.
- Lever i stratosfären och totalt överskattar din förmåga.
- Helt saknar all erfarenhet av den verksamhet du är satt att leda.
- Saknar kvalitetsmedvetenhet och analytisk förmåga.
- Har en planeringshorisont som sträcker sig till ditt nästa lönekuvert.
- Har uthålliga teflonegenskaper och beslutsamt skyller ifrån dig på regeringen, riksdagen, vädret och de underentreprenörer vi anlitar.
- Kreativt och drivande hittar på allsköns nya larviga undanflykter till din organisations misslyckanden -- du är en tvättäkta snömosig svammelpelle som excellerar i "corporate bullshit".
Andra bloggar om sj, sl, banverket, tågkaos.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar